Nieuws

MOTO GUZZI 100 JAAR !

Op 15 maart was het honderd jaar geleden dat in Mandello del Lario Carlo Guzzi en Giorgio Parodi de motorwereld verrasten met hun eerste liggende één cilinder 498 cc productiemotor met de merknaam Moto Guzzi. Vele modellen zouden daarna volgen. Begin jaren dertig was Moto Guzzi inmiddels ook succesvol met de 250cc-racers en vanaf 1933 ook met racers die uitkwamen in de 500cc-klasse. Rond 1934 was Moto Guzzi uitgegroeid tot de grootste Italiaanse motorfiets fabrikant, met ongeveer 700 werknemers. De fabriek overleefde WOII en ook daarna ging de productie verder en ook waren er de nodige successen in de motorsport te noteren. Nog steeds spreekt hun technisch hoogstaande 500cc-achtcilinder racer uit mid jaren vijftig zeer tot de verbeelding. Maar het meeste succes was daar voor de wegmotoren. Wat te denken van de legendarisch geworden V7 uit 1966. Ondertussen stortte de fabriek zich ook massaal op de productie van bromfietsen. Maar ook de 850 modellen bezorgden het merk blijvende mondiale bekendheid. In Nederland werd de V50 als motor voor de Koninklijke landmacht ingezet. Het succes ging onder meer door via de Le Mans, California, Bassa, Daytona, Corsa, Griso, Breva, Stelvio en Norge modellen. Het merk is actiever dan ooit. Kijk maar eens voor het huidige modellenaanbod op  https://www.motoguzzi.com/nl_NL/

 

Overig nieuws

Motorrijwiel als app?

Om deze webapp op je telefoon te installeren, klik dan op het icoontje onderaan en klik daarna op Zet in beginscherm.

Om deze webapp op je telefoon te installeren, klik dan op de drie bolletjes rechtsbovenin

en klik daarna op Toevoegen aan startscherm.